söndag 26 augusti 2012

En liten presentation?

Mitt namn är Alexandra och jag har varit med i som dansare i Cabaret
Moulin sedan oktober 2011.

Under våren samma år var jag och kollade på flera av Cabaret Moulin's shower och önskade lite (i smyg) att få vara med. Och så, i början av sommaren gick de ut med att de sökte nya dansare då några skulle sluta och självklart anmälde jag mitt intresse! Efter flera veckors väntande gick de till slut ut med att de inte skulle söka nya dansare längre... Ja ja, vad är väl en bal på slottet?

Men sen kom samtalet; i september ringde de upp mig (?!) och frågade om jag fortfarande var intresserad? Jag blev som ett barn på julafton, så klart jag var! =D
Några dagar senare var jag (nervös som bara den) på audition för Krullan, vår överste dansare ;) Men allt gick bra =D

Jag kom med i oktober och min första show var i början av november vilket innebar att jag hade knappt 4 veckor på mig att lära mig allt. Det var krävande men jag är inte den som låter mig själv ge upp! Jag dansade och dansade och ibland kändes det som att koreogrfierna bara smälte ihop och jag inte visste vad jag gjorde längre. Jag frågade mig själv vad det var jag gett mig in på men gav aldrig upp. Och glad jag är över att jag kämpade vidare för när väl första showen satte igång och jag fick stå på scenen kändes det oerhört roligt! =D Jag ville knappt att showen skulle ta slut! Sen blev det självklart lättare med alla danser inför resten av showerna, det gick som en dans ;P Detta var vad jag ville. Och fortfarande vill! =)

Förutom att dansa älskar jag även att sy (kläder osv, framförallt till maskerad), läsa och allt som har med film att göra.

Jag jobbar på Oil and Vinegar i Malmö där vi för närvarande har biljettförsäljningen till Cabaret Moulin's shower. Kanske ses vi där när ni kommer och köper era biljetter ;) för självklart ska ni se showerna!!

Hoppas att ni får en trevlig kväll!
//Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar