onsdag 22 augusti 2012

Min väg in i glitter och glamour!

Hej alla trogna Cabaret Moulin fans!
Som ni kanske har förstått så är jag en utav de nya dansarna denna höst. Jag heter Cia och kommer från Trelleborg. Jag är just nu student, personlig assistent och cabaret dansare. Min väg in i Cabaret Moulin var inte så enkel. Jag gick på en intervju och audition. Allt gick kanonbra men konkurrensen var STENHÅRD! Jag blev satt som första reserv och det är väl inte så dåligt :)
Efter ett tag när jag tyvärr hade fått släppa tanken på att vara med i danstruppen kom samtalet om att avhopp hade drabbat den nya truppen och nu fick jag frågan om att vara med fr.o.m oktober :D
Lycklig blev väl jag! Klart att jag ville vara med!!!
Bara dagarna efter samtalet skadade sig en av dansarna så allvarligt så att hon valde att släppa sin fasta plats i danstruppen... Nu blev det panik inför den stundande premiären den 7 september, som i detta nu är om 16 (!) dagar! "Cia: Är du snabblärd!??" 
Ehh ja, vad svarar man på den frågan!? Allt för laget!!
Just nu är det bara hårdträning som gäller! 12 danser ska sitta som gjutet om 16 dagar!! 
Ät ordentligt, drick ordentligt och behåll fokus!! 
Dessa dagar som varit nu har varit tuffa. Jag kämpar som ett djur för att hinna ikapp. 
Men trots allt är detta det jag ÄLSKAR att göra!! Att dansa och att dessutom få stå på scen inför en publik är helt fantastiskt! Och snacka om att det är coola danser!
Än så länge måste jag säga att detta är nått av det roligaste jag varit med om i hela mitt liv! Nä nu måste jag öva vidare...
Och av titeln att döma... Ännu är det inte mycket glitter och glamour... Just nu är det blod, svett och tårar!! ;)
Men vi ses väl den 7 september..? :)
Ha en underbar dag! // Kramar Cia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar