fredag 5 oktober 2012

Varför finns nervositet?!

Sitter inne på lagret på jobb och äter lunch och till min förvåning (och lite förtvivlan) har nervositeten redan börjat smyga sig på! =S

Jag är (oftast) inte en av dem som blir nervös långt i förväg, utan blir det precis precis innan. PANG! 2 minuter innan showen kommer allt på en gång; knäna skakar, munnen blir torr och hjärtat bultar så fort och hårt att killen i kebabgrillen på andra sidan gatan nästan hör det... (Kanske överdriver lite, benen skakar inte sååå mycket... Men ni fattar ;) )
Som jag tidigare berättat har jag även scenskräck. Den har blivit bättre men den finns fortfarande kvar. Detta resulterar i att jag inte kan tänka klart eller minnas några danssteg. Alltså blir det en härlig kompott precis innan jag ska ut på scen ;P

Nervositeten är som sagt redan här nu och förhoppningsvis innebär det att jag slipper vara nervös ikväll... Inte troligt men man kan ju alltid hoppas!

Går inte allt som planerat kan man göra som Cher säger i filmen Burlesque (bra film btw!) :
"If you fall off the stage, legs extended and boobs up!"

Ikväll kommer fler uppdateringar och bilder av vad som sker backstage!

Vi ses på tangopalatset i kväll! =D
//Alexandra

(Bild från tidigare show, låten "rollin' in the deep)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar