söndag 29 september 2013

Babushkas nummer från den 6/9


Dags att återberätta Babushkas nummer från vår storartade premiär. Hon fick ha HELA tre nummer med oss, hon var nämligen huvudgäst i ett av våra danstruppsnummer. Jag pratar såklart om PSY - Gentleman, som blev en stor succé! Publiken älskar verkligen imitationer av honom... Ska bli roligt att göra om den i framtiden. Men i övrigt, så gjorde vi såklart två "baltiska nummer", som är ett måste för Babushka. Det är det hon dansar bäst :)

"Mama"
I denna hade vi röda, snygga klänningar uppsydda av duktiga Veronika Sartz (jag blev överkär i dom, från att ha tyckt att det skulle bli lite tradigt på scen, hehe - ja, jag vet, jag är skitsvår att jobba med, har alltid förutfattade meningar kring saker... Robin vet vad jag menar, jag kan vara hemsk. Men jag jobbar på det ;) Iaf.. de var otroligt vackra på. Babushkas klänning var gudomlig...!! Dansen är gjord utav Cia och Babushka och den var fartfylld, sexig och väldigt glad. Lite orientaliskt, blandat med modernt. Denna hoppas jag verkligen att vi gör igen... Eller att vi åtminstone har klänningarna <3




Hehe, kameran ser allt. Vivi håller inte tätt hon. Hon gör en sexig slutpose ist ;)


"Djevojka se Juga" (eller som jag säger Schejuga) ;)
Babushka skulle ha en tuffare outfit i denna. Så för oss blev det jeansshorts och genomskinligt. En väldigt bekväm outfit om man kan säga så. Dansen här var lite snabbare och vi gjorde mycket ryckiga, häftiga rörelser vilket passade bra in. Det börjar med att vi går in och andas väldigt häftigt, sen byggs dansen upp, kör refräng och i mitten kör vi andningen igen (då ej på låtsas... ;)

Andas tungt... 

Synk, synk, synk. BRA tjejer!!



Älskar slutposen, i dessa kläder. Väldig kontrast!
 
 
 
Och sist men INTE minst. PSY - "Gentleman".
Här kör vi den ursprungliga dansen i refrängen (nästan) med juckandet fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Jäkla steg...Vet ni hur mkt vi tränade på det för att det skulle bli snyggt!?!? Det var ju ett rent helvete... Vi kallade det för Alex dans, för hon hade INGA problem med dessa rörelser. Hon är nog född som en PSY dansare... Prova själv att kolla videon och gör höftrörelserna samtidigt som ni rör armarna. Det var inte lätt... Men resultatet blev grymt. Vi satte hela dansen och publiken jublade. Speciellt när Babushka kommer in som PSY. Hon gör det väldigt bra... 
 


 
 
 
Nu tar den här donnan lite "semester" (aka rehab) och sticker till USA.
Ni får tillbaka henne i november igen. Kram / K
 
 



1 kommentar: