lördag 7 september 2013

Så tomt så här efteråt

Så mycket förarbete. I flera månader har det planerats, förberetts, övats, diskuterats. Det är egentligen rätt så galet så många människor som hjälper till mer eller mindre ideellt. Det är mycket tack vare dessa människor som showen blir så bra. Caseals - fixar dessa fantastiska frisyrer och de gör det med bravur. (Den som backar bandet upptäcker snabbt att många av perukerna såg ut som om de hade glömts att friseras) Sen har vi Veronica Sartz som har tagit över stafettpinnen efter Malin Klang och numera designar, syr och allmänt peppar oss i gruppen. Ibland kan man bara tacka sin lyckliga stjärna över alla dessa talanger som frivilligt lägger sin tid på Cabaret Moulin. Sen ej att förglömma nya tjejen som sköter kulissarbetet, Marie Adler, och vilken kuliss dessutom!! Det var nog ingen som missade de karaktäristiska bokstäverna CM under showen igår. Duktiga Marie har byggt den helt själv. Jag får panik bara att tänka på hamra och såga....och sånt. Tur det finns kompetent folk som vet hur man håller i eeh verktygen.

Sen har vi danstjejerna som gör ett FANTASTISKT arbete med alla danser. Jag känner att jag vill krama er var och en och säga - fan ni är så jäkla duktiga, mer än ni anar. Synd man bara inte gör det tillräckligt ofta. Det ber jag om ursäkt över. Men vet att ni är fan så sjukt duktiga....även om jag väägrar dansa vissa steg.

Lägg därtill mina grymma kolleger, Elecktra (kärlek) och Carina de Soleil. Allt vi har jobbat med sen i våras och allt vi har bråkat fram....hehe gav frukt igår kväll. Ja jädrar vilken frukt - det var mer som frukt på anabola steroider.

Sist men inte minst - all skön publik som fattar all ironi bakom karaktären Babushka. Hon är bara lite missförstådd. Hon vill bara väl. Typ. Tror jag. Till oktober show blir det lite rehab för Babushka - men lugn - hon kommer definitivt tillbaka i November. Till oktober blir det en fantastisk föreställning med Elecktra, Carina de Soleil och UNDERBARA fröken Vega som gör ett gästframträdande. Åååå jag önskar verkligen jag fick chans att se oktober kvälls värdinna live; Viveka Stork. Hon är bland det bästa Cabaret Moulin skapat. En lugn men plötslig ARGBIGGA. Tourettes någon?

Avslutningsvis - alla snälla ord från alla som berömmer showen. Jag finner inga ord för hur man kan säga tack på ett mer genuint och menande sätt än .... ja .... Tack.

Jonny / (eller SniiiGGa Babushka)




Bild tagen av Elinda Söderberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar