torsdag 7 februari 2013

David lachapelle

Jag och Alex var tillsammans med några vänner på fotografiska i Stockholm! De hade en utställning med David lachapelles alla verk. Jag ÄLSKAR hans bilder och videos som han regisserar. Han har bland annat gjort dirrty med Christina Aguilera, såklart :) Han är väl mest känd för att skapa glamourösa, extrema och provokativa konstverk, mestadels med modeller och artister. Han är gränsöverskridande och har en absurd twist i sina verk, och det älskar jag!! Tog lite bilder på utställningen, men är osäker på om jag kan lägga ut dom här så det får bli några utav mina favoriter, hämtade från google. / Krullan

Detta är en del av "The deluge", som är min favorit.
Den skildrar hur världen skulle se ut efter en syndaflod, där
allt det materiella sjunker till bottnen och människorna står ensamma kvar.
 
Hela "The deluge"
 
Se denna videon, om ni vill se hur de tillverkade detta fantastiska verk!!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar