torsdag 20 december 2012

Igår var det Lund igen.. och otur igen.. del 2

Hejhej


Jag fortsätter med att berätta om CM uppträdande i Lund den 8.dec. När jag hade anlänt till restaurangen fick jag ju skratta en del åt divornas loge. Jag sprang ut och in och runt för att ta lite foto och sätta upp kameran. Folk där hade ju fattat att jag är typ delaktig i showen eller har något med divorna att göra. Så eftersom tekniken ville inte samarbeta var ljudet fruktansvärt. Efter första låten avbröt Babushka showen och divorna tillsammans med ägaren försökte hitta felet. Och då började jag få blickar här och där med "vad är det som händer?" och "när ska ni köra igång igen?" minerna. Det var mindre kul. Jag stod med kameran nära ett bort där ett äldre par satt och åt. De började fråga mig vad är det som pågår och etc. Efter att jag hade berättat mina gissningar, att problemet ligger inte hos vår cd skivan och att såhär har det aldrig hänt förr för oss, märkte jag att det var inte heller bara det äldre paret som lyssnade. I alla fall de som satt nära mig fick höra min förklaring och mycket annat om Cabaret Moulin. Jag var mer än glad att få prata och svara på deras frågor ^^

Det tog ungefär en kvart innan damerna körde igång igen, ljudet blev inte så bra som det borde ha varit men bättre än vad det var innan. När de kom på scenen igen såg jag hur damernas humör fick ta skadan och självsäkerheten var inte riktigt där. Det kändes riktigt tungt i magen att kolla på... jag vet ju hur bra de är och hur mycket de älskar att göra det... Riktigt jobbigt. MEN det tog bara några låtar och de var på topp igen! Och publiken älskade dem. Riktigt härligt stämning blev det. Jag var så stolt över divorna! Ville nästa springa på scenen och dansa klasika med dem men jag har faktiskt lite sunt förnuft i min kropp trots allt, så jag gjorde inte det ;)

Efter showen kom divorna ut för att mingla med publiken lite. Mycket komplimanger och fina ord fick de höra. Helt galet hur nyfikna de var på divorna. De ville fota, ta på Babushkas bröst och få smink-tips. Alla ville höra hur får man fram såna bröst och hur sminkar man sina bröst. De var så gulliga. En härlig och intim stämning trots liten publik och tekniska problem. Yay ^^





//Laura

2 kommentarer: