söndag 30 december 2012

Redo för det nya året?

Knappt två dagar kvar på året, helt ofattbart!?

Jag kan inte hjälpa att tänka på det gångna året och fråga mig själv "har jag hunnit med allt jag velat detta året? Har jag uppfyllt några mål? Vilka mål har jag haft och vad har jag för mål nästa år?". Varje nyår brukar man säga att året gått förbi fort, det tycker man ju att alla år gör, men detta året har verkligen sprungit iväg! Vad beror det på?

Det viktigaste man inte får glömma är att ta vara på tiden. Varje dag är kanske inte rolig men se fram emot det som är roligt och ta vara på stunderna så länge de varar! Glöm inte att ta pauser från vardagen och njuta av livet; umgås med familj och vänner, stäng av mobilen och ta en lång promenad i bokskogen, läs en bra bok... Alternativen är många ;)

Jag jobbar väldigt mycket (långa dagar och lite senare kvällar) och känner inte alltid att jag orkar göra något mer. Förstå mig rätt, jag älskar mitt jobb, men vissa perioder känns det som att jag inte gör annat än att jobba-äta-sova, om och om igen. CM är för mig det där lilla extra i veckan, glittret i vardagen. Showerna går så fort, 2 timmar känns som två minuter, men jag försöker njuta och ha roligt varje sekund! Och mellan showerna har vi alla repetitionerna! =D Jag har sagt det innan men känner att de förtjänar att höra det oftare: CM-gänget är helt underbart!

Har ni hunnit med allt ni vill hinna med? Har ni uppnått era mål? Om inte, stressa inte, det kommer fler nya år!

Ta vara på tiden @-}--


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar