söndag 2 december 2012

Prima ballerina

När jag och Robin kollade på cabaret moulin videos i fredags så slog det mig en sak. Elecktra har imiterat en prima ballerina ett antal gånger, och hon är ju verkligen sjukt graciös när hon trippar runt på tå, försöker sig på en snurr, eller två, och rullar runt på golvet SAMT lyfter sitt ben i slutet, sådär JÄTTE rakt!!! Iaf, i samma show som hon gjorde premiär med sina ballerina moves, gjorde en utav våra förra dansare, Kim, en väldigt fin gestaltning av en balett sekvens. Jag minns när jag såg videon (kollar många gånger efter showerna på inspelningarna för att lära mig av misstag som alla gör, eller om någon av oss utvecklas osv) att jag fick tårar i ögonen varenda gång hon lyfte benet (och då lyfter hon det RAKT, inte "Elecktra rakt" alltså) hon var ganska nervös inför denna dans och satte ribban högt, men hon klarade det galant. Det roliga med detta är ju att Elecktra går på scen lite senare och leker prima ballerina. Dessa två nummer hade inget med varandra att göra utan Elecktra skulle bara skapa en ny, rolig karaktär. Men det blir ändå som att Elecktra går på scen och gör narr av kims balett. Har aldrig tänkt på det innan, mindes inte ens att dessa gjordes i samma show, men det sambandet blev ju riktigt roligt!!! Ibland gör man saker man inte vet själv... :) underbara Cabaret moulin!!!! Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar