onsdag 12 december 2012

Mitt första möte

God morgon alla fina människor!

Jag tänkte berätta lite om mitt första möte med Cabaret Moulin :)
Första gången jag fick höra talas om CM var på en fest där jag träffade Alexandra för första gången. Vi pratade lite med varandra om vad vi gjorde och så, som man gör när man träffar någon första gången. Hon berättade då att hon var dansare i något som hette Cabaret Moulin. Jag hade aldrig hört talas om det och hon förklarade vad det var. Jag blev självklart nyfiken och ville ju gå och titta. Jag bokade biljetter till säsongsfinalen i september tillsammans med min mamma och mina två systrar.

Jag hade egentligen inte så stora förväntningar men hoppades på att det skulle vara en kul grej att göra. Vi kom dit och fick äta super god mat och showen började! Mitt allra första intryck var att det var som att vara på teater och jag verkligen sögs in i denna fantastiska värld där alla problem bara försvann! Nummer efter nummer var helt otroliga och vi alla fyra var helt euforiska. Jag som också har hobbydansat hela mitt liv satt och smådrömde om att få stå på scenen i alla dessa fina kläder och dansa tillsammans med de helt fantastiska dansare, men kände att "jag är inte tillräckligt bra för att få vara med här".

Vi skrek och applåderade om vartannat och stämningen var magisk. Min familj sa till mig flera gånger "du skulle stått där och varit med!" men nej... Som sagt, inte SÅ bra som dom. Mitt favoritnummer under den showen var helt klart Carinas - "Welcome to burlesque".
Bara några månader efter showen så gick CM ut med att de sökte nya dansare. Min familj peppade mig och sa att NATURLIGTVIS skulle jag söka men jag var lite feg ;) Efter många påtryckningar så skickade jag i alla fall iväg ett mail och beskrev vem jag var, vad jag hade gjort och skickade även med en video när jag dansade. Jonny satt vid datorn just då så efter ett par minuter fick jag svar att jag var välkommen på audition. Nu började blodet pumpa! Vad fan hade jag gett mig in på!?

Jag gick på audition, dansade så bra jag kunde med nerverna utanpå kroppen och satt sedan och pratade med grabbarna en stund om mig själv. När jag gick därifrån kändes det så bra och jag bara hoppades på att få lov att vara med! När beskedet kom blev jag första reserv, då kändes det väldigt hopplöst då men som dansare inte hoppar av CM.... Men men, jag hade i alla fall försökt och gjort mitt bästa...

Av olika anledningar så ringde Krullan upp mig någon månad senare och frågade om jag skulle vilja vara med i alla fall under en säsong. Jag blev ÖVERLYCKLIG! Klart jag ville!!! :D
Jag kom med, jag övade, jag hade 15 nummer att sätta på 2,5 vecka! Jag var med på premiären och jag dansade ALLA nummer! Sen någonstans på vägen så blev jag en fast medlem och det skulle jag inte byta mot något! Så här är jag idag, en del av CM's danstrupp och det är så härligt och häftigt att få lov att vara med på denna resan och jag hoppas att det håller länge till!

Här nedan postar jag det numret som fick mig att häpna under mitt första möte med Cabaret Moulin!

Welcome To Burlesque

Många kramar!!/ Cia

1 kommentar: