onsdag 28 november 2012

Go'morron!

Sovit gott? Nej!
Varför inte? Mardrömmar...
Jasså? Vad har du då drömt om?
CABARET MOULIN!

Som Krullan skrev i inlägget igår känns alla danser bra utom en. Jag är nog egentligen orolig i onödan för det gick faktiskt ganska bra på träningen igår, trots att jag kände mig förvirrad. Men nu har jag drömt massor hela natten, allt som kan gå fel gick fel.

Nu i slutet av november och hela december har vi som mest att göra på jobb med massor av planering, kunder och julklappar, vilket är roligt men just nu känner jag att det är mycket som händer på en gång. Jag håller nämligen på att flytta också och det är inte LITE saker man lyckats samla på sig... Hur mycket man än flyttat finns det lika mycket till. Och det börjar bli ont om tid!

Så drömmen var fullpackad med alla mina farhågor:
Det är 7:e december, show på tangopalatset, och massor med folk. So far so good.
Vi går ut på scenen för att framföra just den dansen som inte känns helt bra. Musiken går igång och jag upptäcker att vi dansar olika på scen, dem andra kör något och jag kör på det jag fick lära mig...?
Krullan tittar snabbt mot mig, ler och säger "vi har ändrat dansen!"
Va?! Och det säger hon nu när vi står på scenen inför hundratals personer?! Jaja, vi kör på ändå!
Plötsligt har vi flyttkartonger över hela scenen och det blir trångt. Trängre och trängre faktiskt, fler och fler lådor dyker upp men vi fortsätter att dansa, nästan lite besatt. Över alla lådorna ser jag massor med folk som samlas vid baren och vill bli serverade. De vill även ha Cabaret moulin's dvd och dem vill ha dem inslagna som julklappar, NU! Men de är underbemannade i baren och kan därför inte göra kunderna nöjda så folk blir förbannade över den dåliga servicen och börjar lämna lokalen. Paniken stiger i mig men jag kan inte lämna scenen. Jag måste dansa. Dansa till denna låt som aldrig verkar ta slut...

Go'morron!
Hoppas att NI lyckats få mer sömn och är pigga och glada inför denna dagen, man vet aldrig vad som händer ;)

Ha en bra dag! =)
//Alexandra

1 kommentar: