tisdag 6 november 2012

"We will all laugh at gilded butterflies"

Hej hej!

Tänkte också berätta lite om helgen. Tyckte det var hur härligt som helst att läsa Angelicas inlägg. Hon var en pärla i backstage, hjälpte mig bl.a med sätta på lösögonfransar och var allmänt stöttande.
Denna show var jag otroligt nervös, kände mig inte snygg heller. Det handlade inte om danserna, jag visste att jag kunde dom alla.. men jag visste också att jag kan sabba allt för mig själv med den inre oroligheten. Och nu i söndags när vi kollade på showen på tv såg jag det vad jag fruktade.. jag var inte bra på scenen. Jo alla skulle säga att jag var hur duktigt som helst och det värmer hjärtat men.. Jag vet vad jag kan leverera och hur bra jag kan vara på scenen och det var jag inte i fredags. Jag var osäker i mina steg, ofokuserad och svag i rörelsen, och ansikte.. som att jag var inte där. Jag fixade helt ok det mesta och i andra akten var jag lite bättre men det räcker inte. Jag som har så mycket scenvana och dansat olika stilar sååå länge... besvikelse. Jag vet att en anledning varför det gick så som det gick var att jag var nervös för att för första gången satt i publiken min kära pojkvän med sina vänner. Konstigt att det gjorde mig så nervös med tanken på att jag har gjort en burlesque uppträdande på scenen med honom i publiken innan. Men jag var så glad att han äntligen kom och såg mig på scenen med CM =)

Vidare med helgen som blev inte bättre direkt heller. Nånting som jag älskar mycket är att klä ut mig till olika karaktärer. Det har jag fått göra mycket under studentlivet i Lund. Men det finns något alldeles speciellt med att klä ut sig under Halloween.. speciellt i California, där jag bodde för ett år. Här är en bild på min favorit outfit (Liliah from Jonah Hex) som jag köpte där och hade på mig även på Cias födelsedagsfest.


Här är en annan underbar bild från Halloween i Santa Barbara där vi var Telletubbies (hela 12st!!)



kram
//Laura

3 kommentarer:

  1. Laura, klart du var välkommen :) Mitt sviskon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Det vet jag, om jag hade frågat dig ;) Men du, Elektra och Jonny hade ju jobbat så jag ville inte vara ensam på dansgolvet, därför frågade tjejerna istället för dig.

      Radera
  2. Vadå inte välkommen!? Ta av dig offerkoftan och följ med nästa gång! ;)
    We loooove you all!! <3

    SvaraRadera