måndag 3 september 2012

Första gången...

Sömmerskan får oxå va med!

Kort om mig och vad jag gör för de omtalade Divorna:
Jag gör deras garderob lite glittrigare och golven lite mer paljettiga!
Det är utmanande för mig att jobba med Cabareten, på många sätt.
Inte bara tekniskt med nya material utan även med alla idéer som kommer. Att få det till att funka och så ska det se bra ut på scen. Jag vill ju vara stolt över det som visas upp. Oftast är jag stolt och divorna nöjda.
Men en och annan "göra om och göra rätt" har det blivit.
På det stora hela trivs jag super med att få ha äran att designa och sy till dessa underbara människor!

Nu har jag haft lite semester från paljetterna och i stället jobbat med brunt fult tyg, vit tyg med eget liv och glittrigt gult orm skin!
Men semestern är över :(

Åter till paljetternas illvilliga ljuvlighet...

Vi ses i vimlet på fredag!

/malinklang.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar