torsdag 6 september 2012

Vem är Laura?


Jag heter Laura och kommer ursprungligen från Estland. Jag kom med i Cabaret Moulin i juni i år. Det var lite slumpmässigt att jag hamnade i gruppen, det var nämligen så att en vän till mig hade skrivit på Facebook att Cabaret Moulin sökte nya dansare. Jag älskar dans och har dansat allt möjligt lite från och till sedan jag var 14. Jag tyckte det lät spännande med Cabaret Moulin trots att jag aldrig hade hört talas om dem innan… Utan att tänka länge skickade jag iväg min intresseanmälan, det var på fredag och audition var redan på söndag. Jag hade en del att göra på den söndagen och därför hann jag inte förbereda mig och valde auditionlåten medan jag sprang dit. Jag var otroligt nervös för att alla andra verkade vara väl förberedda och duktiga. När det var min tur trodde jag att jag skulle få hjärnsläpp och inte kunna röra mig, men när musiken sattes igång gick jag in i min scene-mode och allt gick bra. Och så glad jag blev när jag fick email från gruppen där de skrev att jag kommit med i Cabaret Moulin. Jag är fortfarande så glad att jag fick den här chansen att uppträda med dem och lära känna så underbara, omtänksamma och roliga personer.

Utöver Cabaret Moulin dansandet håller jag också på med magdans. Jag uppträder och lär även ut magdans då och då. Innan dess dansade jag mycket streetdance, men även jazz, dancehall, balett och pole dance. Dans är min största passion.

Det andra som jag brinner för är Human Computer Interaction Design. Det innebär en del från användbarhet och gränssnittdesign till kognitionsvetenskap och användarupplevelsen. Jag är utbildad till systemvetare och ser fram emot att börja jobba inom mitt favoritämne.

Jag älskar att vara aktiv och har alltid många bollar i luften. Jag har även stort intresse för fashion och smink.


Det här är jag ;)

Laura



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar