fredag 7 september 2012

Presentation av Krullan!


Nu har alla tre dansare äntligen gjort sin presentation. Och här kommer den sista:

KRULLAN!



Jag kallas för Krullan. Är 25 år gammal och bor i Malmö. Är uppvuxen i Skanör med min fina familj. Min mamma och mina brödrar är på nästan varje show och stöttar mig och killarna i showen. :)
Min resa med Cabaret Moulin är lång, jag har varit med från start (2005) och dansat för damerna! Från början handlade det om kanske en, två låtar i showen. Men nu när damerna har blivit mycket större, finns det mer plats för dans i showen! Från att ha showat på en liten scen på Indigo, till en mindre scen på gamla Wonk, till en mellanstor scen på Båten har vi nu vår fasta punkt på en underbar scen på Tangopalatset! En gång i månaden showar vi där och vi har alltid en hel del nya nummer att bjuda på! Därför är det HÅRDträning varje månad, för att utveckla och koreografera alla nummer. Många undrar hur vi hinner med det, och ja, ibland kan jag själv undra! Det krävs enorm planering för att kunna hinna med allt...

Show våren 2012.


Jag är danstrupps ledaren i Cabaret Moulin, vilket innebär att jag bär ansvaret för dansarna och alla dansnummer. Det är ett roligt och tidskrävande arbete och jag skulle ALDRIG vilja byta bort min roll. Jag har utvecklats enormt mycket under mina år med CM och jag lever ett ganska "drömlikt" liv!

Jag gick dans/teater i gymnasiet och har dansat sedan jag var liten. Jag hade en dröm om att bli professionell dansare men jag fullföljde aldrig den, utan satsade på att jobba med mitt andra intresse - människor. Efter 3 1/2 år i högskolan är jag nu utbildad socionom och jobbar på ett behandlingshem! Har en liten hund, Diesel, som betyder allt för mig och han kommer säkert dyka upp i bloggen många gånger! ;)

Diesel


Jag lärde känna Robin när jag var 15 år (det var han som döpte mig till Krullan btw) och vi gick i samma klass på gymnasiet. Han blev en av mina bästa vänner och ett par år senare började han intressera sig för glitter och glamour, och sakta men säkert växte hans karaktär Elecktra fram. De andra männen Jonny (Babushka) och Sebastian (Carina de Soleil) lärde jag känna genom Robin, ungefär för sex år sedan. Dessa tre har under många år nu varit några av mina närmsta vänner och vi umgås mycket privat. Jag hyser stor kärlek och respekt för dem, dels för deras kreativitet och dels för deras starka och fina personligheter.

Robin (och Emily), Sebastian och Jonny! 


När jag började dansa för damerna, var det jag och Jenny som utgjorde "danstruppen". Jenny var med i Cabaret Moulin från start, fram till i våras (2012) då hon bestämde sig för att lämna och satsa mer på sin karriär som make up artist. Det var tungt när hon slutade, men samtidigt var jag glad för hennes skull. Danstruppen har genom åren sett lite olika ut (ni kan se under fliken "Wall of fame" till höger i bloggen) och vi har haft många tjejer som varit duktiga.

Backstage, våren 2012. (Alex, Kim, Babushka, jag & Jenny)

Just nu består den av mig, Alexandra, Laura och Cia. Alexandra har varit med i snart ett år och nykomlingarna Laura och Cia gör premiär imorgon!  Jag är otroligt nöjd med danstruppen i nuvarande form. Jag var orolig i våras och trodde inte att vi skulle få ihop en lika grym danstrupp igen, men så som det känns nu är jag oerhört stolt över tjejerna och är även positivt överraskad över hur lätta de är att jobba med.

Tänkte avsluta med att skriva om de två största sakerna som hänt mig inom dans (utöver Cabaret Moulin) Den 11 oktober 2011 stod jag på Malmö arena och dansade loss med vackra Britney Spears. Jag fick ta med en vän och det blev Sebastian som fick följa med. Har avgudat Britney sedan 1999 så detta var som en DRÖM för mig. Och den andra saken hände nu nyligen: Den 1 september 2012 stod jag på Wonks scen med Alexandra och dansade bakom Ivi Adamou (La la love) Vi dansade till tre låtar och jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv som jag var då. Det var en stor ära och jag är överlycklig att vi fick chansen av Joe (Wonks ägare) att göra det.

Jag och Sebbe med Britney & Jag och Alex med Ivi!
 

4 kommentarer: