tisdag 25 september 2012

Stackars Laura

Näää!! Jag vill inte!! Varför?!? Måste jag?? Böööö! Jag vill dööö! Näää! Jag får panik!! - Det, gånger 50, var 90% av vad Laura sa till sin pojkvän igår. Hon verkade inte må bra. Därför var jag, Wilma, tvungen att inspektera henne.

Symptomen: Gnällig, grinig, jobbig, besvärlig, barnslig, omogen, irriterande, tröttsam.. och framför allt icke kreativ.

Diagnos: Hon har blivit som ett jobbig små barn. Hon vill inte göra någonting och vill helst gömma sig i sängen. Brist på kreativitet, har svårt till sådana enkla uppgifter som att skriva blogg.. och skicka in sitt CV till ett IT företag. Vägrar vara seriös och ta tag i sakerna.

Åtgärder: Hon ska helst isoleras och lämnas i fred. Hon ska helst inte göra någonting förutom nätshopping och kolla på sina favorit tv-serier. Äta glass, choklad och godis. Tills hon mår bättre.
Kreativiteten däremot är svårare att få tillbaka. Det finns starka misstankar att Cia har snott den från henne. Jag har hört någonting om att hon skulle arbeta kreativt i skolan nu på onsdag... Hon har ju motiv liksom. Kanske om Laura får chansen att mobba Cia igen blir allt återställd? Kan någon hämta Cia?

I alla fall vi hoppas att Laura mår bättre snart. Och glöm inte att Cia skulle bli jätteglad om ni ringer och sms'ar henne på onsdag innan kl 16 ;)



Hälsningar,
Inspektören Wilma





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar