söndag 9 september 2012

Revealing the secrets of the show

 

Cabaret Moulins show 7/9 på Tangopalatset!

 

Vad som hände backstage/bloopers:

 
 
 
* Dagen börjar med att Babushka har en förfärlig migrän, vilket lägger sig fram emot kvällen, som tur är.

* Jag missade att där var lök i maten, så detta drev mig till ett antal toabesök. Haha, hrrm...
 
* Några av dansarna var också hängivna toaletten, detta var nog pga nervositet. Mohaha!
 
*  När vi dansare började "jobba" (18.30, när de ätande gästerna släpps in) satt jag fortfarande kvar i logen. Anledningen till detta var för att jag hade glömt min Cabaret Moulin tröja hemma (SÅKLART!!!) Men som tur var fick jag den lämnad till mig, så jag kom ut en kvart senare (Tack Jecka)

Våra CM- tröjor som man kan köpa på vår hemsida!

* Som ni vet så är scenen på Tangopalatset väldigt högt upp så vår loge ligger ju en trappa ner, bakom scenen. Och den trappan är en smal, liten spiraltrappa som gnisslar som om den vore 100 år gammal. Jag tror inte att någon av oss har blivit förskonade från att trilla i den trappan. Stressen och paniken vi har mellan alla nummer innebär en hel del spring i klackaskorna. Och nu sist var det Carinas tur, hon trillade och skrapade sin axel mot väggen. Det var hemskt och se hur hon liksom "gled ner" istället för att gå....(haha) Detta resulterade i ett härligt "brännmärke" på axeln.

* Som sagt... vår loge! Vi har en fin loge bakom scenen, med stora speglar, "smink-lampor", kylskåp, toalett, dusch, klädstång och en härlig soffa. Man får plats med rätt många i logen, men eftersom damernas rekvisita tar sån oerhörd stor plats (ca 30 peruker, 50-60 klädesplagg, massa accosseoarer, 100 kg smink osv) så är vi dansare förvisade in i "rummet" bredvid. En liten skrubb där personalen på Tangopalatset springer ibland för att hämta glas, bestick osv. Där trängs vi med våra kläder och med oss själva! Hårt liv för en dansare ;)

Ibland får vi låna spegeln ;)
Hehe, skämtåsido, vi får alltid ta plats om vi behöver!
 
* I Elecktras nummer (I am a good girl - där hon först kommer ut och ser ut som en säckpotatis, men förvandlas till en primadonna i guldig klänning) höll förvandlingen på att INTE ske. Det var lilla jag som inte fick loss knappen, och det kändes som en evighet när jag stod där och kämpade. Medan de andra fortsatte med dansen och rörelserna, stod jag kvar och svor i Elecktras öra, men professionell som Elecktra är så gjorde hon en grej utav det hela och klänningen föll på plats precis i tid (tyvärr var det inte min förtjänst då, vill jag tillägga)

Bild 1: Jag och Alex håller på att knäppa upp knapparna.
Bild 2: Alex är klar, men jag står kvar och svär!!!
Bild 3. ÄNTLIGEN nere!!!
 
 
* När Babushka står på scen med en mick i handen och pratar om allt här i världen, är det precis som att det finns en outtalad överenskommelse i publiken (speciellt hos stammisarna som vet vad som gäller) Man ställer in sina toa/barbesök så att man SLIPPER stöta på Babushka på vägen, för alla vet att då är chansen (risken) stor att man blir fångad av henne och kanske blir uppdragen på scenen eller får sig en riktigt rå kommentar om sin outfit eller får stå till svars för andra pinsamheter. De flesta försöker verkligen undvika henne. I fredags var där dock en liten flicka som kom gåendes ner för trappan och Babushka får ju självklart syn på henne och springer fram till henne och SKRÄMMER henne i trappan. Som om inte det var nog, schasar Babuhska även in henne på toa och stänger dörren. Stackars flickebarn! Å Babushkas vägnar ber jag om ursäkt för denna incident ;)
 
* När Elecktra har uppträtt med Euphoria har hon extremt lite tid på sig att byta om. Normalt sett brukar hon hinna, men något hände med klänningen denna gång, och paniken bara flödade över oss. Jag, Alex, Babushka och Carina fick gå ut och göra numret så länge, medan Elecktra fick hjälp av Laura och Cia att komma i sin outfit. Efter ett litet tag kommer hon ut på scenen och hon gjorde det så pass bra, så ingen märkte att numret egentligen skulle ha sett annorlunda ut.
 
* Den roligaste händelsen under kvällen var utan tvekan finalnumret, Klasika! Alla i publiken har rest sig upp och står och klappar, skriker, visslar och sjunger! När vi gjort den för andra gången (brukar var sista gången) kallar publiken in oss igen och då möts vi dansare av en stor folksamling uppe på scenen, som damerna har tagit upp. Vi alla stod och hoppade och dansade utav glädje och stämningen var fantastisk! Vissa hade tom tagit damernas peruker och satt dem på huvet! Underbara publik!!!

Detta var ett litet utdrag om saker som hände under kvällen. // Krullan

Finalnumret, med alla glada människor. Bild tagen av Cias syster, Elinda!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa.

    Mer!!

    Ni är helt fantastiska! Suveräna!

    Kommer lätt till er igen. Vi hade så roligt. Aldrig varit där innan - men vi blev rekommenderade av en vän att om vi ville bli underhållna av dragshow så skulle vi kolla in er. Babuschka vände upp och ner på min vardag. Hur har jag missat er innan?

    Tack till er alla

    Lise-lotte

    SvaraRadera