onsdag 26 september 2012

I´m Back....

... i alla fall för en show. Så lätt är det inte att bli av med mig, nejdå! Jag är som en liten parasit och om ni inte tror mig, så är det bara att fråga Carina vad hon tycker, hehe! Jag till och med hackar mig in på bloggen för att få gästskriva...

Som Krullan redan skrivit, ska jag ju ta hennes plats i Oktober showen och det ska bli så himla roligt att få chansen att stå på scen med alla ännu en gång. Jag slutade i Cabaret Moulin efter Maj showen på grund av tidsbrist, skolan tog helt enkelt för mycket tid, och innan dess var jag med i nästan exakt ett år. Behöver jag ens berätta hur mycket jag saknar tiden med CM? Kunde jag säga nej när jag blev tillfrågad att hoppa in i en show? Nej, inte en chans. Alla dessa underbara träningar, genrep, shower och framförallt alla fina människor! Babushkas galenskaper och hårda ord, Electras VILDA danssteg och piruetter och inte minst alla små bråk med Carina!

Dessa veckor vi har tränat inför showen har gått såå snabbt att jag knappt hunnit känna efter och faktum är att jag tycker det känns ganska nervöst att komma tillbaka och göra en show! Men det ska nog gå bra och Krullan ska inte behöva oroa sig när hon reser iväg! Jag ska nog se till att det blir en fröjd för henne att komma hem och få se videon som visar hur hennes vikarie har skött sig i showen ;)

Okej vad mer, hmm... Tänkte börja inlägget med "jag är ingen bloggare, så jag ska fatta mig kort" men sen insåg jag att det lät precis som "jag är ingen talare så jag fattar mig kort" och det har jag faktiskt fått lära mig att så får man ALDRIG börja ett tal så jag antar att samma regel gäller för blogginlägg...

Jaha, har jag slutat dansa helt nu då kanske någon undrar? Nej, det är klart att jag inte har, fast nu har jag gått tillbaka till mina gamla balett och jazzdansträningar. Det är lättare att ta klasser lite när jag känner att jag hinner. Det är lite svårare att svika en hel grupp som är beroende av en när man inte har tid att träna. Så ja, det blev att jag fick sluta träna med Cabaret för min tidsbrist inte skulle gå ut över dem men det var ju inte fy skam för in kom två nya helt underbara dansare! Laura och Cia! Det är verkligen två toppenpinglor de har fått in i gruppen och det har varit så roligt att få lära känna dem under den här tiden vi tränat tillsammans. Jag ska inte glömma de två gamlingarna heller, Alex och Krullan, självklart härligt att få träna med de båda igen också! Alex har imponerat på mig med sin utveckling i dansen, där hände verkligen mycket över en sommar, tänk om en annan också kunde få utvecklas så mycket på så kort tid... nädå, jag är inte alls bitter! ;) Krullan imponerade med sina nya koreografier, riktigt fint arbete med dem och hon har kommit långt i sin roll som "koreograf".

Okej, nu är det någon som tjatar på att jag ska skriva klart och publicera inlägget ( känn dig träffad <3 )

Nu är det snart bara en vecka kvar till showen och jag längtar SÅ MYCKET! Hoppas jag får se så många som möjligt där för det kommer bli en fantastisk kväll!

Här kommer en gammal bild på den förra danstruppen, jag längst bak i rosa klänning, känner ni igen mig?

Ses på showen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar