måndag 3 september 2012

Här kommer en bekännelse

Jag har scenskräck.
Ja, ni läste rätt; scenskräck.
Jag älskar att stå på scenen men först måste jag övervinna min rädsla för att ställa mig där.
Skräcken beror på dåligt självförtroende och rädsla av att göra fel och därför inte vara omtyckt längre. Det sker en inre debatt varje gång jag ska ut på scen men som jag nämnde i min presentation så låter jag inte mig själv ge upp för fort.
Alla shower förra säsongen var ok utom en som blev katastrof (kanske lite överdrift men man är ju själv sin värsta kritiker). Jag gjorde flera fel och fick black-outs. Känslan av att gömma mig under middagsgästernas bord var lockande. Men, inget mer hände... Jag gjorde fel i danserna men taket föll inte ner och Cabaret Moulin-gänget ville fortfarande ha mig kvar (?!)
Man får göra fel; det är så man utvecklas!
Jag har utvecklats mycket, och märkbart, sen jag kom med i CM. Jag kan så mycket mer än vad jag visat.
Vem var den osäkra brunetten förra säsongen? Ingen aning, hon är inte kvar!
De underbara killarna, eller ska jag säga damerna ;) , i CM och vår älskade danstruppsledare och vän Krullan har fått mig till att börja våga. Våga tro på att jag kan och att våga visa det.
Jag säger inte att jag fått världens bästa självförtroende men jag kommer våga att ta den plats som jag förtjänar på scenen ;)
En spännande, helt ny (på många sätt) och rolig show väntar på fredag. Damerna kommer att glittra som bara de kan och jag, Krullan, Cia och Laura kommer att dansa loss!! =D
Kramar // Alexandra, under utveckling

10 kommentarer:

  1. o glöm ej spänna musklerna älskade du :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska spänna allt vad jag kan ;P

      Radera
  2. Du är grymt duktig Alex! :)

    SvaraRadera
  3. Alexandra, du är en fantastisk person men en fantastisk utstrålning, Man gillar dig för din äkthet, att du är jordnära och att du tar emot alla med ett stort öppet hjärta. Den intrycket har jag haft av dig sedan jag såg dig första gången. En äkta, omtänksam och stark kvinna med guldhjärta. Låt ingen inbilla dig annat vännen :-)

    /Alex Wayne

    SvaraRadera
  4. En människa med varmare hjärta får man leta efter!
    ://Direktören ;)

    SvaraRadera
  5. Du är den snyggaste av dansarna, bara så du vet.

    SvaraRadera
  6. Har sett dig dansa många gånger och blir alltid lika förtrollad. Du är min förebild och beundrar dig starkt. Skulle aldrig tro att du har scenskräck du strålar bara raaw och säkerhet. Lycka till på fredag kommer och se dig nästa gång CM har uppvisning. <3

    Te quiero tú hermanita Camila

    SvaraRadera